Všetci veľmi dobre vieme, že vizuálna prezentácia hrá v dnešnom digitálnom svete zásadnú úlohu. Branding a fotografie „idú spolu ruka v ruke“. Každá značka, či už osobná alebo firemná, sa snaží zaujať a budovať si dôveru u svojich klientov a partnerov. Medzi najefektívnejšie nástroje brandingu patria biznis portréty a fotografie priestorov. Tieto fotografie nie sú iba „pekné obrázky“, sú komunikačným prostriedkom, ktorý bude o vás vypovedať a to aj bez vašej prítomnosti.
Čo je branding a prečo je dôležitý?
Branding je proces budovania a posilňovania značky prostredníctvom komunikácie a vizuálnej prezentácie. Branding nie je len o logu či farbách vašej značky. Je to spôsob, akým komunikujete so svetom – ako vás vnímajú zákazníci a akú emóciu vyvolávate. A práve túto emóciu a atmosféru sprostredkuje fotografia.
Zavrite si oči a predstavte si situáciu, že napríklad hľadáte nového lekára. Nájdete si na sociálnych sieťach 2 ambulancie, ktoré by vám vyhovovali. Jedna ambulancia bude mať na svojom profile iba kontaktné údaje a žiadne fotografie. Druhá ambulancia má na svojom profile aj fotografie – vidíte na nich čistý priestor ambulancie, čakárne a aj to, ako vyzerá a pôsobí lekár, ktorého zvažujete. Usmieva sa. Ktorá z možnosti vo vás vyvoláva vačšiu dôveru a istotu? 🙂
„Branding nie je o tom, kto ste, ale kým sa stanete v mysli zákazníka.“
Jakub Kantor, branding stratég
Úloha fotografie v brandingu
Branding a fotografie spolupracujú. Fotografia vizualituje ľudí, miesta aj vecí, a preto má nezastupiteľnú úlohu pri tvorbe identity. Predovšetkým v online priestore, kde nemôžete s klientom komunikovať priamo v reálnom čase.
Kvalitné a premyslené fotografie dokážu:
- ✔ Nabudiť dôveryhodnosť – Neznáme ľudí istým spôsobom desí. Fotografie roztýlia neistotu nových klientov z neznámeho miesta či ľudí.
- ✔ Zvýšiť zapamätateľnosť: Ľudia si ľahšie zapamätajú vizuálne podnety než textové informácie.
- ✔ Vizuálne komunikovať hodnoty : Obrázky môžu vyjadriť emócie, atmosféru a posolstvo, ktoré chcete odovzdať.
- ✔ Posilniť profesionálny imidž: Kvalitné fotografie zvyšujú vnímanú profesionalitu a dôveryhodnosť.
- ✔ Získať viac klientov – Prvý dojem je kľúčový, najmä v online svete.
Branding a fotografia sú úzko prepojené. Navyše fotografie majú v rámci firemnej indetity a brandingu široké použitie. Využijete ich na vašej webstránke, na firemných materiáloch, na sociálnych sieťach, v PR a marketingových kampaniach či ako ilustrácie vo svojich podnikateľských a firemných prezentáciách. Biznis portréty využijete nie len vo svojich profiloch, aj vo svojich životopisoch, ale aj v článkoch a rozhovoroch.
Ako vyzeral branding a fotografie, ktoré sme pripravili pre zubnú ambulanciu Váš rodinný zubár v Prešove môžete vidieť v galérii. 🙂




